בפרשתנו אנו קוראים על ארבע לשונות הגאולה:
לָכֵן אֱמֹר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֲנִי ד' וְהוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מִתַּחַת סִבְלֹת מִצְרַיִם וְהִצַּלְתִּי אֶתְכֶם מֵעֲבֹדָתָם וְגָאַלְתִּי אֶתְכֶם בִּזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבִשְׁפָטִים גְּדֹלִים: וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם לִי לְעָם וְהָיִיתִי לָכֶם לֵא-לֹהִים וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ד' אֱ-לֹהֵיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָיִם: וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָשָׂאתִי אֶת יָדִי לָתֵת אֹתָהּ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב וְנָתַתִּי אֹתָהּ לָכֶם מוֹרָשָׁה אֲנִי ד':
נשאלת השאלה: מדוע התורה שבה בשנית ואומרת כי ד' הוא המוציא את עם ישראל מתחת סבלות מצרים? הרי התורה אמרה זאת אך לפני 2 פסוקים!
ואולם עיון בפסוקים מעלה כי התורה אומרת לנו שלאחר שיוציא ד' את ישראל ממצרים, אז הוא ייקח את עם ישראל להיות לו לעם, ועם ישראל יקבל את ד' כמלכו! לאיזו דרגה יגיעו אז ישראל – לדרגה עליונה שהם עמו של בורא עולם! ואולם דווקא אז מדגישה התורה בשנית – אסור לשכוח: הייתם פעם תחת סבלות מצרים וד' מוציא אתכם משם! אך לא בלשון עבר כי אם בלשון הווה! אדם המחובר לד' – "וידעתם כי אני ד' א-לוהיכם", רואה כיצד בכל רגע ורגע מוציא אותו ד' מסבלות של מצרים. ד' מוציא אותו מהמיצרים, ומושיע אותו בכל רגע ורגע.
ריבונו של עולם מלווה את האדם בכל רגע נתון, בכל פרט ממהלך חייו. שם מסתתר בורא עולם. תפקידנו לחשוף את הלא נודע כדי שלבסוף נזכה שתתקיים בנו לשון הגאולה החמישית: והבאתי אתכם אל הארץ ... ונתתי אתה לכם מורשה", בב"א.
 
 
 
חידות לשבת:
  1. מיהי הבת של עמינדב?
  2. כלי מטבח שנזכר בפרשתנו...
  3. המילה המופיעה בפרשתנו שתי פעמים ברציפות היא ..............
 
 
שבת שלום ומבורך!!